reklama

Môj prvý blog - vianočný !!!

Zdravím Vás, drahí blogeri !!! (A želám čo najpokojnejšie a najpríjemnejšie prežitie sviatkov!!!)Toto je môj prvý blog a to, že ho píšem dnes, je fakt iba zhoda okolností. Najsamprv som vás vôbec nechcel zaťažovať vianočnými príbehmi a úvahami typu: vianoce nie sú o čistých oknách a podobne (čo vôbec neznamená, že by som mal niečo proti nim), ale priebeh dnešného dňa úplne zmenil môj názor...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Je to proste bieda! Všetci sú už od rána nervózni a podráždení: nervózna mamka (lebo otec musí ísť aj na štedrý deň tenis), otec (ten asi najviac a z rôznych príčin), nervózny brat (lebo nikto nevie patrične doceniť jeho vianočné hudobné techno-vložky), nervózna sestra (nechcú ju pustiť na 10 minút von, kým neozdobí stromček), nervózny ja (som úplne rovnaký, tiež si niečo nájdem) Vidíte teda, že v zásade ide o neuveriteľné malichernosti ,ktoré, čo je na tom "najtragikomickejšie", produkujú neúmernú dávku napätia a nervozity. Človek nevie, či sa nad tým plakať, či smiať sa, určite to však stojí za zamyslenie. Proste a jednoducho, napätie iskrí vzduchom ako v trafostanici. Chvíľu som mal chuť na všetkých poriadne nakričať, aby sa uvedomili... Neviem si predstaviť, ako si večer spolu sadneme ku stolu, ale hádam sa to dovtedy nejak vyventiluje.

Bude to zrejme "prekliatie dobrej rodiny" Keď je rodina pokope a dobre zabezpečená, musia sa zákonite objaviť iné komplikácie v spolunažívaní- asi aby rovnováha vo vesmíre ostala zachovaná. Mám však skôr pocit, že je to o ľuďoch a o prístupe a teda, že na vine je a zlyháva ľudský faktor. Je to skrátka bludný kruh: nervozita nervóznych pramení zo snahy "byť vo vianočnej pohode" (pod týmto pojmom nech si každý predstaví to svoje) a prenáša sa na ostatných. Vidím tu priestor na celkom serióznu psychologicko-sociologickú štúdiu, na ktorej základe by nejaký renomovaný psychológ mohol vydať napríklad knihu rád alebo niečo podobné. Volalo by sa to povedzme: Jak přežít vánoce (tá čeština preto, aby to znelo fundovanejšie :) Ak také niečo už existuje, prosím ospravedlňjnte moju nevedomosť.

Na záver by som chcel povedať, že nijako nezatracujem tieto nádherné sviatky ani svoju drahú rodinu. Chcel som len poukázať na určité miesta, kde to (aspoň v našom prípade) škrípe a na určité rozpory v našom chápaní významu vianoc... Taktiež nechcem v žiadnom prípade zovšeobecňovať a dúfam, že naše šialené vianočné patálie sú len tou omieľanou výnimkou. Ale ako tak pozerám a počúvam, zdá sa, že už tu začína byť celkom kľud. Dúfam, že už o chvíľu to bude iskriť už len na stromčeku(teda netušil som, že písanie blogov má aj takéto účinky :).

Ešte si dovolím jednu malú kacírsku úvahu. Veriaci kresťania a aní ma asi budú chcieť kameňovať a budú nado mnou vyjadrovať poľutovanie, ale nedá mi to. Prosím, neberte to vážne !!!:
"Bože, ak to má ísť takto ďalej, neviem, či by nebolo bývalo lepšie ostať žiť vo večnom zatratení!"

Ja viem, sú to strašné žvásty, ale každý váš vyjadrený názor do diskusie poteší.

poznámka autora : Keď som o 21:10 druhýkrát upravoval článok, už doma vládol svätý pokoj.
Bohpochválen!!
Upravoval som ho aj prvýkrát o 20:45, ale keď som klikol na "uložiť", článok zmizol a viac sa neukázal.
Čerttober!!

Vaško Pilšimimof

Vaško Pilšimimof

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Normálny chalan (aj keď isté odchýlky sú pravdepodobné) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu